Sunday, 30 March 2014

Bun Kentang

Assalamualaikum...

Salam pagi Isnin...lama tidak berjumpa...sibuk atau menyibukkan diri...tak tahulah..banyak sangat perkara yang berlaku dalam kehidupan kita sekarang..walaupun mungkin sesuatu itu tidak berkaitan secara langsung, namun ia adalah sesuatu untuk difikirkan...sekurang-kurangnya untuk mengambil pengajaran atau iktibar atas apa yang berlaku.

Tragedi MH370 begitu terkesan di hati saya. Walaupun saya tidak mempunyai ahli keluarga atau saudara mara yang turut sama berada di dalam penerbangan itu, namun saya merasakan ia begitu dekat dihati. Segala macam perasaan bercampur baur dengan tragedi ini. Hari ini sudah masuk hari yang ke24 namun masih tiada sebarang bukti untuk ditunjukkan kepada dunia khususnya ahli keluarga semua yang berada di dalam pesawat malang itu. 


Apa yang berlaku pasti ada hikmahNya. Semoga kita semua mengambil pengajaran atas apa yang berlaku ini.

Saya di sini bukan untuk mengulas kejadian MH370 kerana saya bukan pakarnya. Hari ini saya nak berkongsi bun kentang yang saya buat pada penghujung minggu yang lalu...minggu sebelumnya saya berpergian..jadi, bila saya ada peluang untuk duduk di rumah, saya sangat rindukan "dapur" saya...bila saya tengok kawan saya buat bun ni sebelum tu, hati tertarik dengan kegebuannya..lalu terasa sangat ingin mencuba...resepi yang dikongsikan adalah dari blog yang sangat meriah dengan roti dan bun..siapa lagi kalau bukan Ros Jintan Manis..saya selalu merujuk blog ini jika saya ingin membuat roti...

Hasilnya sangat best...rotinya lembut dan gebu...

Saya makan berketul-ketul...dan bagi sedikit pada kawan...nak resepinya? Jom saya share dari blog tersebut jer lah yer..malas nak menaip semula..http://jintanmanis.com/roti/350-bunkentang..boleh la ambik resepi kat situ yer...percayalah hasilnya membuatkan anda ingin membuatnya sekali lagi dan lagi dan lagi..



Besttt!!!!!

1 comment:

  1. wow, great, I was wondering how to cure acne naturally. and found your site by google, learned a lot, now i’m a bit clear. I’ve bookmark your site and also add rss. keep us updated. Poly Cotton Yarn

    ReplyDelete